דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבע דרכים להשפיע על התרבות הארגונית 

מאת    [ 07/10/2014 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 1815 פעמים ]

ידוע שאנשים מתפטרים מבוסים, לא ממשרות. נתוני סקר  2013 Culture and Change Managementמראים ש-59% מהמועסקים חושבים שמנכ"ל ומנהיגים ראשיים אחרים אחראים לשינוי התרבות בארגון. במלים אחרות: הדג מסריח מהראש. בן פטרסון, מייסד שותף ומנכ"ל חברת התוכנה BambooHR, מציע למועסקים לקחת את התרבות הארגונית לידיהם ולא להשאיר אותה לבוסים. בטור ב-Inc. הוא מציע איך לעשות זאת.

 

  • קחו בעלות על התפקיד שלכם. שאלו את עצמכם בכנות האם אתם חלק מהבעיה. ברוב המקרים יש כמה דברים שתוכלו לשנות באופן אישי. בדקו בין היתר את הגישה שלכם, את המאמץ שאתם משקיעים בתרומה חיובית לתרבות ואת הדרך שבה אתם מתקשרים עם אחרים.
  • נצלו את ההשפעה שלכם כדי לשפר דברים. המנהיגים האמיתיים בחברה אינם בהכרח הבוסים. מנהיגים טבעיים מהווים דוגמה לאחרים. אם אתם מהאנשים האלה, עשו עם זה משהו טוב. אם אתם מבינים את החזון, נצלו את השפעתכם לעזור לאחרים לתמוך בו טוב יותר. השפיעו על המעגל הקרוב וייתכן שההשפעה תתפשט משם לכל הצוות, ממנו למחלקה ומשם לארגון כולו.
  • היו פתוחים, שקופים והוגנים. תמיד יהיו בארגון אנשים שמתנהגים כאילו הם עדיין בבית הספר התיכון. עזרו להם להשתנות. היו פתוחים, שקופים והוגנים ואנשים יחזירו לכם טובה, גם אם ייקח להם קצת זמן.
  • חנכו ואמנו את הבוסים שלכם. הרשת מלאה במאמרים שמסבירים כיצד לשנות תרבות. חפשו אותם ב-Hubspot, Netflix או Valve Employee Handbook. ספרו על מה שלמדתם ועל מה שאתם קוראים. אולי כדאי גם לעזור לבוס לחשוב שהרעיונות שם הם בעצם שלו.
  • ערכו מדידות. קשה למדוד תרבות, אבל אפשר לשים לב לכמות הרטינות והתלונות, לרמת המיקוד והתפוקה, למאמץ הכולל. אנשים מאושרים יותר כאשכר הם ממוקדים ועובדים בחריצות. אם הבוסים יראו את ההשפעה, ואם יש בהם איזושהי מידה של מנהיגות, הם יקפצו על העגלה.
  • דברו עם משאבי האנוש. אם מישהו בחברה אמור להבין את החזון, אלה הם משאבי האנוש. לכו לשאול אותם שאלות, גלו מה הם חושבים על התרבות ועל הדרך שבה היא מועברת למועסקים. לפעמים משאבי האנוש שוכחים, ואתם עשויים לשמש כתזכורת.
  • היו סבלניים. תרבות אדירה מצריכה מאמץ אדיר וגם זמן כדי להסתדר. אפשר גם להשלים עם העובדה שלעולם היא לא תהיה מושלמת, אבל צריך לעבוד עליה כל הזמן ולשפר אותה. לכן סבלנות היא מעלה במקרה הזה.

מאמרים נוספים הקשורים לתרבות ארגונית בפורטל HRus




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב